28. august 2012

Dåbskage

I søndags skulle en lille pige og en lille dreng døbes og forældrene havde bestilt kransekagevugger hos Konditor Bager. Min mester har gennemgået et kransekagekursus hos Odense Marcipan og kan derfor kalde sig kransekagemester. Han prøvede så at lære det videre til mig. Især glasuren syntes jeg var tricky at få lagt ensartet. Derudover skulle der laves et lille babyhoved og et tæppe til hver vugge.
(Billedet er taget gennem en beskyttende plastikpose)
Min lille lyserøde baby fik lidt for dramatiske øjne, men ellers var den overraskende let at lave. Sutten var nok det sværeste, det kom nemt til at se ud somom babyen rækkede tunge.

Til sidst skulle det ende som en lille vugge fyldt med konfekt og petit feurs, men da jeg ikke var der på afhentningsdagen må I nøjes med et billede fra Odense Marcipans eget katalog.


Find kransekagen til din fest hos Odense Marcipan


Ingen kommentarer:

Send en kommentar