19. juli 2012

En dag på landet

Idag har vi tilbragt dagen hos mine forældre, på deres nedlagte landbrug. Det er der jeg er vokset op og boet de første knap 20 år af mit liv, så der falder en bestemt ro over mig når jeg tilbringer min tid der. Og Klemens elsker at besøge sine bedsteforældre.

Deres lille ejendom er fra 1880 og ligger så tilpas lagt væk fra alt at der ikke kommer særlig mange biler selvom vejen dog er astfalteret. Den blev bygget som en firelænget gård og var en af de store på egnen. Nu er den lillebitte i forhold til alt omkring og den ene længe er væltet til fordel for en dejlig udsigt. Der er have, plæne, frugthave, køkkenhave og indhegning med geder. Samtidig har de også gæs, høns, og kaniner. Indenfor er der endnu flere dyr; undulater, parakitter, to hunde og en kat.


Vi kom derud ved middagstid, men det var slet ikke meningen vi skulle blive så længe. Min kæreste foreslog at vi kørte til det nærmeste supermarked og hentede noget til aftensmaden, hvilket resulterede i at jeg måtte bage burgerboller og panere kyllingefiletter. Det blev til de lækreste kyllingeburgere med  salat fra køkkenhaven og salsa.

Da Juliane skulle sove til middag, gik jeg en lille tur ned ad vejen med hende i barnevognen. Der var de smukkeste blomster i vejkanten, som jeg plukkede en lille buket af til min mor <3


Jeg var kommet i tanke om at vi havde et lille smølfehus at lege med som små, så jeg var en tur på pulterkammeret for at støve det op. Jeg fandt det, men smølfen havde mistet sin ketcher (husker jeg det som). Nu har vi fået det med hjem til låns.


Da vi kom hjem ved 21.30-tiden, lå der en blød pakke fra Mette i postkassen, jubii! (mere om den senere)


Beklager de dårlige billeder, de er taget med min mobil mens solen var ved at gå ned.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar