21. august 2012

Bager kager

Nu hvor jeg er kommet i praktik i et bageri kommer der mange kager gennem mine hænder hver dag. Desværre er der ikke tid til at stoppe op og tage billeder hele tiden.
Jeg synes det er rigtig spændende at være med til at få det til at se godt ud, så folk får lyst til at købe det. Alligevel var det lidt angstprovokerende at stå med en specialbestilling (kagemand med ansigt, marcipan og navn) allerede på min anden dag.
Jeg har en rigtig god lærermester, som forklarer tingene og alligevel lader én prøve selv. Samtidig er jeg så heldig at jeg hovedsageligt står med kager hele dagen, mens mester og lærlingen laver brød.
En af de kager jeg laver nogle stykker af næsten dagligt er marcipanroulader. Jeg synes selv at jeg er ved at kunne lave dem ret pæne og skal ikke længere spørge undervejs. Og så smager de bare super godt.
Selvom det smager godt, er det meget minimalt, hvad jeg spiser, mens jeg er i bageriet. Jeg får et rundstykke med pålæg i løbet af formiddagen, men jeg har faktisk slet ikke lyst til at smage på alle de lækkerier jeg går rundt imellem. Kagerne smager jeg kun, hvis der bliver lidt at tage med hjem. Det nyder min kæreste også rigtig godt af.
I fredags lavede mester bryllupslagkage, så der var der lige en smagsprøve; "Uhmm!"

2 kommentarer:

  1. Hvor ser det godt ud.

    Du er velkommen til at tage et kig forbi min blog(:

    www.kreaman.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Mums, hvor ser de lækre ud(:

    Du er velkommen til at kigge forbi min blog og mine 2 give aways.
    Du finder give awaysene ude i venstre side af min blog(:

    www.dyreglad-pige.blogspot.com

    SvarSlet